|
Класичний танець
Це основа будь-яких видів танців, основна система виразних засобів
хореографічного мистецтва.
Класичний балет можна назвати фундаментом всіх сценічних видів танцю. Крім
самого затвердження танцю як високого мистецтва і самостійного виду
театрального дійства, здатного розвивати сюжет без допомоги співу або декламації,
балет виробив термінологію танцю і систему підготовки танцюристів, з невеликими
змінами використовувану і в інших стилях. Тому танцюристам рекомендується
починати з уроків класичного танцю, навіть якщо вони, пізніше спеціалізуються в
танці модерн, шоу-балеті або джазовому танці.
Основи класичного танцю настільки універсальні, що навіть досвідчені
танцюристи інших танцювальних напрямків не припиняють занять класикою.
Заняття класики корисні дуже для дітей. З раннього віку закладається
правильна постава і поступово виправляються різні випадки викривлень хребта. На
уроці класичного танцю у дітей виробляється відповідальність перед справою,
якою вони займаються, а також повага до мистецтва.
Навчання класичного танцю включає в себе: вивчення основних позицій рук, ніг
і постановки корпусу, ознайомлення з професійною термінологією, історією
розвитку балету, постановку маленьких класичних форм: етюдів, адажіо, варіації
і т.д.
Всі рухи класичного танцю будуються на основі виворотного. У теорії
класичного танцю розроблено вчення про закриті (ferme) і відкритих (ouvert),
схрещених (croisee) і нескрещенних (efface) позиціях і позах, а також про рухи
всередину (en dehors) і назовні (en dedans).
Класичний танець - основа хореографії. На цьому уроці осягаються тонкощі
балетного мистецтва. Це велика гармонія поєднання рухів з класичною музикою.
Неодмінні умови класичного танцю: виворотного ніг, великий танцювальний
крок, гнучкість, стійкість, обертання, легкий високий стрибок, вільний і
пластичне володіння руками, чітка координація рухів, витривалість і сила.
Головний принцип класичного танцю - виворотного, на підставі якої розроблено
поняття про закриті (ferme) і відкритих (ouvert), схрещених (croise) і не
схрещених (efface) позиціях і позах, а також про рухи назовні (en deors) і
внутрішньо (en dedans). Поділ на елементи, систематизація та відбір рухів
послужили основою школи класичного танцю. Вона вивчає групи рухів, об'єднаних
спільними для кожної групи ознаками: група обертань (pirouette, tour, fouette),
група присідань (plie), група положень корпусу (attitude, arabesgue) та інші.
| |